Dragon Age: Origins recenzia

Pub: Electronic Arts 2,0 - 2,4 = slabý 4,5 - 4,9 = treba kúpiť
Vydanie: 3. novembra 2009 2,5 - 2,9 = priemer 5,0 = najlepší
Hráči: 1 3,0 - 3,4 = fér
Hodnotenie ESRB: Zrelé 3,5 - 3,9 = dobré
Nový štandard
od Jonathana Marxa

Dragon Age: Origins je inovatívna, majstrovsky spracovaná strategická RPG od snáď najväčšieho vývojára takýchto titulov. Zatiaľ čo väčšina hier v tomto žánri sa zameriava na brúsenie úrovní, Dragon Age kladie dôraz na rozprávanie príbehov a taktické boje, pričom stále poskytuje hlboký rozvoj postavy. Mnohé unavené konvencie vyšli von oknom alebo boli reinterpretované tak, aby priniesli svieži, skutočne pútavý zážitok. Toto je najlepšia fantasy RPG od čias Elder Scrolls IV: Oblivion; viac než len vyplniť prázdnotu, ktorú po sebe tento titul zanechal.

Snímka obrazovky Dragon Age: Origins

Hoci som diablom fanatik už od dávnych čias, dni takého hack 'n slash klikania myšou ma už nenapĺňajú. Dragon Age má úplne iný takt. Namiesto toho, aby sa hráči tlačili k víťazstvu, prevezmete kontrolu nad skupinou hrdinov a budete ich musieť rozmiestniť po bojisku. Boj ako taký dosť pripomína ten, ktorý nájdete v Baldur's Gate a Knights of the Old Republic. Ak ste nemali možnosť hrať tieto hry, vedzte, že pauza uprostred bitky, aby ste vydali rozkazy vašej strane, vládne dňom. Pozícia, štýl útoku a rola postavy – to všetko hrá dôležitú úlohu vo vašom úspechu. To platí najmä vtedy, keď sa ujmete mnohých sólo bossov, ktorých nájdete v celej hre.

Najnovšie veci na CheatCC!

Aby som opísal bojový systém v akcii, dovoľte mi, aby som vás previedol jednou z prvých hlavných zápletkových misií. Po príchode do zničeného mesta Ostagar a prechode cez rituál s názvom The Joining, mojou prvou úlohou ako Grey Warden (elitná mocenská skupina poverená lovom a ničením Darkspawn skazy) bolo privolať posily prevýšením veže v starobylé mesto a zapálenie varovného ohňa. Po ceste sme s kolegom Wardenom zobrali bezmenného vojaka a strážcu veže, aby nám pomohli dostať sa na vrchol veže, pretože pokročilá skupina Darkspawnov ju už vzala a zakotvila. Vidíte, Darkspawn nie sú hlúpi. Veža bola plná barikád a pascí, ktoré zmarili náš postup. Tiež pekná zmes lukostrelcov, tankov a darebákov nás vyzývala na každom poschodí. Napriek nepriateľským prípravám bolo vyšplhanie sa cez stúpajúci komplex relatívne jednoduché - TPK som dostal iba päť alebo šesťkrát.

Snímka obrazovky Dragon Age: Origins

To, čo všetko uľahčilo, je, že som mohol všetkým členom mojej skupiny priradiť stručnú sadu bojových taktík. Bojové taktiky môžu byť vydané kedykoľvek a slúžia na formovanie bojového správania členov skupiny tak, aby vyhovovali vašej taktike. Existuje množstvo prednastavených rolí, ktoré môžete dať postavám v rámci skupiny, alebo si môžete vytvoriť vlastné správanie, ktoré lepšie vyhovuje vašim potrebám. Formovanie priateľskej AI týmto spôsobom mi umožnilo zamerať paľbu na kritické hrozby, spomaliť obrancov kľúčovými schopnosťami a získať liečenie pre tých, ktorí to potrebovali bez toho, aby som sa musel neustále mikromanažovať – okrem niekoľkých veľkých bitiek prisluhovačov na ceste, väčšinou času môžete zadávať príkazy v reálnom čase bez toho, aby ste museli prerušiť hru. Schopnosť dostať sa cez menšie hordy týmto spôsobom (t. j. rýchlo) udržuje tempo a robí vašu partiu hrdinskou.

Keď sme sa dostali na vrchol stúpajúcej konštrukcie, stáli sme pred naším prvým veľkým testom - zlobrom. V priebehu hry vás sólo bossovia, ako je tento, budú takticky vyzývať, čím úplne zmeníte boj. Namiesto toho, aby ste len dôverovali AI pri plnení svojich úloh, budete musieť byť oveľa praktickejší. Neustále budete stláčať tlačidlo pauzy, vyberať konkrétneho člena skupiny, vydávať príkaz, pauzovať, znova pauzovať, vyberať nového člena skupiny, dávať príkaz na liečenie, znova odstavovať pauzu, presúvať postavu na novú pozíciu atď. jeho popis sa môže zdať trochu únavný, v skutočnosti je to skvelá zábava. Je to preto, že dôraz na taktický boj – nastavovanie bokov, kradmé dorážanie do chrbta, udržiavanie lukostrelcov a mágov na dosah atď. – vás núti premýšľať, udržuje vás v neustálom strachu zo smrti a dodáva týmto súbojom s bossmi epickú auru. Vďaka mixu viacerých rýchlych bitiek, ktoré vyvrcholia ťahaním loptičiek k stene a úzkostlivými súbojmi s bossmi, je hra Dragon Age komplexným potešením.

Snímka obrazovky Dragon Age: Origins

Ovládanie v Dragon Age je z väčšej časti veľmi dobré. Možnosť približovať a odďaľovať boje za behu vám umožňuje prispôsobiť hru na akčný alebo taktický zážitok, v závislosti od toho, čo si situácia vyžaduje. Vydané príkazy a právomoci sú tiež vykonávané okamžite a vykonávané rýchlo, takže máte vždy kontrolu nad stranou. Hlavný problém, ktorý som zistil, súvisel s problémami s detekciou zásahov, najmä počas stretnutí s bossmi. Pri mnohých príležitostiach som sa pristihol, že som musel nahrať svoj posledný vklad, pretože som utrpel veľké zranenie postave, ktorá sa jednoznačne dokázala vyhnúť útoku – a výrazom „jasne“ mám na mysli, že som sa vyškriabala 5 až 10 stôp. spôsobom. Aj keď to nie je časté, keď sa to stalo, zmiernilo to boje a výrazne mi to zvýšilo krvný tlak. Napokon, vyjednávanie komplexov a chodieb je hladké, zatiaľ čo v stiahnutej, taktickej perspektíve, ale akonáhle sa priblížite, hľadanie cesty môže byť problematické.

Snímky obrazovky / obrázky Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Snímka obrazovky Dragon Age: Origins – kliknutím zväčšíte Prezentácia